En 2nd chance for aldrig at gøre en 1st indtryk, eller så de siger. Vi alle ved, at når nogen er indført i dit arbejdsmiljø for første gang, deres jævnaldrende størrelse dem op straks. Hvordan de er klædt, hvordan de taler, og hvordan de opretter deres arbejdsområde. Især i store virksomheder, hvor der er konstant personale bevægelse, holde op dit udseende er en fuld gang opgave. I mindre virksomheder er hvor du skriver dig selv fra dag 1 af allerstørste betydning. Vi vil starte med grundlæggende:
Arbejdstøj: Kjole op. Ikke på vilkår af kirken vil påklædning, men som din umiddelbare foresatte. I tilfælde hvor der er et stort hul mellem dit niveau og dine manager, end tage alle men 1 tilgang. Hvis din chef bærer bånd til sin dragt, derefter forlade der. Hvis han bærer en jakke, men ingen slips, så bære en pæn skjorte og bukser. I alle tilfælde nødt du til at skille sig ud og blive bemærket mod kornet. Når virksomheder ser for at skære personale, ønsker de at beholde dem, der føler de er fleksible og ligesindede. Montering i deres image giver din chef det indtryk at du vil følge hans eksempel, og gør dig selv en aktiv for sine mål. Bibelen har et vers om overholdelse af sabbatten, og holde det helligt. For vores corporate overlevende er denne dag Casual fredag. Om fredagen, bør du aldrig bære en suit jakke, eller en uafgjort. Du bør også aldrig, under nogen omstændigheder, bære JEANS! Tal med din lokale tøj forhandler for nogle opskalere fritidstøj.
For den avancerede: holde en ekstra, neutral farvet blazer i kontoret, enten på skrivebordet eller i et skab. Hvis du opdager, at du ikke har nok kampe tøj for det, så køb et ekstra par til at holde på kontoret som slid. Bruge penge til at få dine bukser og jakker skræddersyet til at passe ordentligt. Holde et par arbejde sko til kontorbrug kun. Arbejde sko kan være temmelig dyrt, så vil du ønsker at gøre dem sidste. Vigtigst, medmindre du har en anselig budget for tøj, undgå “i” tendenser. Normalt, er 1 “i” kulør om året nok. Selvfølgelig holde sidder med dine kolleger, og viser din hvide eller unmatching sokker byttet effekt, uanset hvor dyre påklædning, så altid et par sorte sokker handy.
Grooming: Hold dig barberet. Overskæg og skæg er okay, så længe du holder den trimmet på alle tidspunkter. Få dit hår klippe af en stylist, og ikke en barber. Du er ikke 12 længere. Hvis du vil skaldet, beskæftige sig med det. Du ikke narrer nogen ved at placere stykker af hår over dit skaldede pletter. Sørg for at tage sig af “særlige” problemer du måtte have, som eksempelvis den berømte Unibrow. Du skal ikke opfattes som Burt fra Sesame Street. Ansigtsudtryk piercinger er et klart nej, og endda øreringe bør fjernes. Dine tænder skal være i god stand. Der er masser af tandblegning produkter på markedet, så sørg for du køber dem. Dine lommer bør altid have en ånde mint, og aldrig gum. Hvis du drikker kaffe eller spise, skal du være popping dem møntanstalter ret bagefter. Det er for sent, hvis du løber ind i nogen uventet.
For den avancerede: opmærksomme på eventuelle hud betingelser du kan have, og altid holde den gældende cremer eller lotion på dit skrivebord. Du bør altid holde en boks på Kleenex lige ved siden af din lotion flaske, og holde ekstra ‘s et sted tæt ved. Om morgenen hvor du simpelthen glemte at barbere, holde en ekstra bortskaffelse barbermaskine (og creme) i dit skrivebord. Sidste ting du behøver i dit skrivebord er en tandbørste, tandpasta og ja, endda tandtråd for efter frokost. Du vil aldrig blive set picking spinat ud af dine tænder.
At få organiseret: Skrivebordet bør aldrig se at det blev ramt af en stærk vind eller endog en let brise. Mens du kan have et sind, der aldrig glemmer en detalje, vil du aldrig inspirere tillid til dem, der ser dine arbejdsvilkår. Alle møder skal være logget ind på en kalender af en slags. Alle papirer skal være korrekt kategoriseret i mapper, og i et skab hvis det er muligt, eller i en pæn stak hvis nødvendigt. Skrivebordet skal være rene og nogen krummer, pletter eller andre unaturlige mærker eller pletter. Du bør kun være tilladt 1 løs papir og pen på dit skrivebord. Det vil være for at skrive din opgaveliste for dagen, og alle andre relevante oplysninger, der kan skal bemærkes ned hurtigt. Hvis dit firma ikke tilbyder en regelmæssig mellemstore bog, skal så du købe en selv. Du bør aldrig deltage i et møde uden den.
For den avancerede: I en organiseret indstilling, Sørg for at placere alle certifikater, arbejde relaterede awards, eller enhver anden vigtig dokumentation i med tapetet. Det bør være de første punkter set af nogen, som de nærmer dit skrivebord. Kan du holde en flaske af Windex i dit skrivebord, men jeg ville holde lav nøglen. Du ønsker ikke folk tænker du er en freak! Hvis du ikke har en bærbar enhed hvor du kan få adgang til din kalender, end kigge efter din tilgængelighed for et par uger i forvejen før du deltage i et møde. Du vil altid give det indtryk, at du ved hvad du skal gøre for de næste par uger.
Hvis du følger disse trin, vil du øge niveauet af tillid i din chef om dine evner. Og mens illusionen af kontrol er aldrig en erstatning for god, hårde, ærlige arbejde, efter disse trin vil hjælpe Sørg for du ikke blive overset af ledelse. Alt for ofte beslutninger træffes hurtigt, og den sidste ting du behøver, er for din chef gut følelse at vælge en anden, fordi du udseendet af sjusk, selv hvis arbejdet du hånd er på tid og veludført.